Frillesås Mur & Puts ansluter till Fasadgruppen

Frillesås Mur & Puts grundades 1989 med Morgan Dragstedt i spetsen och har sedan dess utfört mur- och putsarbeten, med allt från tegel- och putsfasader till väggar och stommar, vid nybyggnationer och renoveringar runt om i Halland och Göteborg. Idag drivs företaget av Morgan Dragstedt och Björn Andersson och omsätter ca 50 miljoner med ca 30 medarbetare.

Bolaget kommer fortsatt att driva och utveckla verksamheten med samma engagemang som tidigare. Ledningen kommer att vara kvar och kommer även verka inom Fasadgruppen som delägare.

”Frillesås är ett fantastiskt fint bolag, som kompletterar våra resterande bolag i västra Sverige väl. Genom förvärvet öppnas nya möjligheter att utvinna skalfördelar i organisationen och för att ytterligare stärka marknadspositionen” säger Mikael Karlsson, VD Fasadgruppen Sverige AB.

”Vi har med åren samlat på oss viktig erfarenhet och gedigen kunskap inom mur och puts som gör att vi är ett tryggt val för våra kunder. Med Fasadgruppen blir våra tjänster ett ännu tryggare val för våra kunder. Våra företag kompletterar varandra mycket väl. Jag ser fram emot att utveckla Frillesås inom Fasadgruppenkoncernen”, säger Morgan Dragstedt, VD Frillesås Mur & Puts AB.

Fasadgruppen omsätter nu ca 775 Mkr och sysselsätter kring 400 anställda, inom hantverk, produktionsledning och administration.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Mikael Karlsson, VD, Fasadgruppen Sverige AB, tel. +46 704 12 43 38
Morgan Dragstedt, VD, Frillesås Mur & Puts AB, tel. +46 706 52 79 99

Om Fasadgruppen Sverige AB

Fasadgruppen Sverige AB är Sveriges största fasadkoncern, bestående av innovativa fasadentreprenörer med huvudkontor i Stockholm. Fasader är huvudsakligt uppdragsområde, men innefattar även balkonger & betong, fönster/fönsterdörrar, inglasningar, tak, plåt, måleri, mark mm. I koncernen finns också en omfattande uthyrningsverksamhet med ca 40 000 kvm ställning, mastklättrande plattformar, vädertak samt arbetsmaskiner och utrustning för etablering (bodar, containers, etc). www.fasadgruppen.se

Om Frillesås Mur & Puts AB

Frillesås Mur & Puts är ett företag i västra Sverige med ca 30 anställda. Frillesås arbetar med murning och putsning av fasader åt främst större byggföretag i Halland och Göteborgsregionen. www.frillesasmurputs.se

Bästa hälsningar,
Martin Jacobsson